کاشت مو به روش prp

کاشت مو به روش prp چیست؟

توجه به زیبایی یکی از مسائلی است که در ذات بشر نهفته است و همه افراد برای زیبا بودن ارزش خاصی قائل می باشند، کاشت مو به روش prp در دهه های اخیر با پیشرفت پزشکی روش های متعددی برای بهبود زیبایی افراد ابداع شده است. یکی از پارامترهای بسیار موثر در زیبایی افراد موهای آنها می باشد، خط رویش مو بر روی پیشانی افراد به نوعی بر روی فرم صورت افراد تاثیر گذار است و بخش عمده ای از زیبایی افراد وابسته به فرم، جنس و حجم موهای آنها می باشد.

قیمت و هزینه کاشت مو به روش prp

متاسفانه خط رویش موها در بسیاری از افراد با افزایش سن دچار تغییراتی می شود و موهای جلوی پیشانی افراد نازکتر شده و در برخی مواقع خط رویش موها به دلیل ریزش موها به نواحی بالاتر منتقل می گردد که موجب بلند تر شدن پیشانی و کشیده تر شدن فرم صورت می گردد . این مساله زیبایی افراد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و موجب می شود که افراد علی رقم داشتن پوستی جوان و سالم، سالخورده تر به نظر برسند.

عوارض کاشت مو به روش prp

از این رو بسیاری از افراد به سمت روش های کاشت و ترمیم مو گرایش می یابند. برخی افراد اشتباها کاشت مو به روش prp را یک روش کاشت مو و یا یک روش ترمیم مو می نامند، اما خوب است بدانید که کاشت مو به پروسه ای گفته می شود که در آن فولیکول های مو شخص از بانک مو او گرفته می شوند و در نواحی تاسی سر فرد کاشته می شوند و همچنین پروسه ترمیم مو به پروسه ای گفته می شود.

مراکز انجام کاشت مو به روش prp

که معمولا برای افرادی که دچار تاسی کامل شده اند و بانک موی مناسبی ندارند مورد استفاده قرار می گیرد و در ترمیم مو از لایه های مصنوعی از پیش ساخته شده پلیمری که کاملا شبیه به پوست سر انسان هستند و بر روی آنها موهای طبیعی تعبیه شده است برای پر کردن قسمت هایی از سر فرد که دچار تاسی شده است استفاده می گردد. در واقع می توان گفت که کاشت مو به روش prp هیچ ربطی به کاشت مو و یا هزینه ترمیم مو ندارد و یک مقوله کاملا مجزا می باشد.

دکتر کاشت مو به روش prp

عملا چیزی به نام ترمیم مو به روش prp و یا کاشت مو به روش prp وجود ندارد. در روش prp  از شیوه ای استفاده می گردد که به سلول درمانی یا پلاکت درمانی مشهور است، این تکنیک در اصطلاح پزشکی prp گفته می شود که در آن سلول های بنیادی که به فاز استراحت رفته اند و یا کلا غیر فعال شده اند تحریک می گردند تا مجددا شروع به فعالیت کنند و شروع به فعالیت این سلول ها موجب متوقف شدن ریزش مو ها و در برخی مواقع رویش مجدد موهای از بین رفته می گردد.

کلینیک کاشت مو به روش prp

روش درمانیPRP دو مرحله مجزا دارد که مراحل انجام آن به شرح زیر می باشند ، در مرحله اول از شما چند سی سی خون گرفته می شود، کاملا شبیه به یک آزمایش خون معمولی، سپس خونی که از شما گرفته شده است درون یک لوله آزمایش که در آن مقداری ژل مخصوص prp وجود دارد ریخته شده و در دستگاه سانتریفیوژ قرار داده می شود تا با چرخاندن آن به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه در دو مرحله، اجزای خون به دلیل نیروی گریز از مرکز از یکدیگر تفکیک شوند.

معایب کاشت مو به روش prp

در این مرحله پلاکت های تغلیظ شده نیز از سایر اجزای خون تفکیک می گردند و سپس prp که اکنون سلول های بنیادی و عوامل رشد را شامل می شود به منظور استفاده در پوست سر برای متوقف کردن ریزش موها و رویش مجددا موها می تواند استفاده گردد در واقع اجرای این مرحله موجب غنی شدن و افزایش اثرات درمانیprp می گردد. روش prp در مقایسه با روش های دیگری که برای کاشت و یا ترمیم مو مورد استفاده قرار می گیرند هزینه کمتری نسبت به اکستنشن مو دارد.

مزایای کاشت مو به روش prp

در مرحله دوم کاشت مو به روش prp برای موها باید، prp یا پلاسمای غنی شده با پلاکت توسط یک نوع بسیار ظریف از سوزن های تزریق که بر روی یک تفنگ تزریق سوار است در نواحی مختلفی از سر و در عمق ۳ یا ۴ میلی متری تزریق می گردد. شاید شما تصور کنید که این تزریق ها ممکن است با درد همراه باشند، اما باید به شما بگویم که به دلیل آنکه سوزن تزریق بسیار نازک می باشد و عمق تزریق بسیار کم است و همچنین حجم prp تزریق شده در هر نقطه از پوست سر بیمار بسیار کم می باشد این تزریق ها بادرد چندانی همراه نمی باشد. البته برای از بین بردن همین درد کم هم می توان از بی حس کننده ای موضعی استفاده نمود تا بیمار در هنگام تزریق هیچ درد و ناراحتی را حس نکند.

روش کاشت مو به روش prp

۱-در روش prp یا استفاده از پلاسمای غنی شده با پلاکت.

۲-از سلول های بدن خود فرد استفاده می شود .

۳-هیچ ماده مصنوعی و یا سلول متعلق به فرد دیگری وارد بدن بیمار نمی شود.

۴-مزیت دیگر استفاده از روش prp غیر تهاجمی بودن آن است.

۵-غیر تهاجمی بودن به معنای آن است که یک روش با جراحی و ایجاد .

۶-برش و یا صدمات خاصی به بدن فرد همراه نباشد.

۷-روش prp تا حدود زیادی غیر تهاجمی بوده و صدمات چندانی را به فرد وارد نمی کند.

۸-استفاده از روش prp اثرات طولانی مدتی دارد و درمانی کاملا طبیعی و مطابق با اصول پزشکی می باشد.

۹-در استفاده از روش prp به هیچ وجه امکان ابتلا به بیماری واگیر دار وجود نارد.

۱۰-پس زدن بدن و ایجاد عفونت در بدن وجود ندارد.

کاشت مو به روش prp در سارای

۱- استفاده از روش prp هیچ محدودیت جنسیتی و سنی ندارد.

۲-لذا هم خانم ها و هم آقایان در هر سنی که باشند می توانند.

۳-از این روش برای جبران سازی موهای از دست رفته خود استفاده نمایند.

۴-میزان درد و ناراحتی بیمار در این روش کم است.

۵-نسبت به سایر روش های بکار گرفته شده برای زیبا سازی موها کمتر می باشد.

۶-پس از پیاده سازی روش prp بر روی بیمار، دوران ریکاوری بیمار بسیار کم می باشد.

۷-نیازی به بستری شدن بیمار و یا مراقبت های خاصی از بیمار نمی باشد.

۸-احتمال بروز اشتباه در این روش بسیار کم می باشد .

۹-به دلیل طبیعی بودن ماده تزریق شده بروز نوسانات در مقدار تزریق خطری برای بیمار نخواهد داشت.

۱۰-پلاسمای غنی شده یا prp از لحاظ ایمونولوژی یک ماده کاملا خنثی است و برای فرد هیچ گونه حساسیتی را ایجاد نمی نماید.